امروز شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳
02188539243
09120659426
تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، بالاتر از میدان پالیزی ، کوچه موزه ، پلاک 34 ، طبقه 4

برداشت خال و زیگیل

یکی از مواردی که در زیبایی علی الخصوص در زیبایی چهره یک فرد تاثیر گذار می باشد عارضه ای همانند خال یا زگیل می باشد که اصلا خوشایند نمی باشد و وجود آن از زیبایی چهره می کاهد. اگر بخواهیم خال را تعریف کنیم باید بگوییم که خال حاصل تجمع سلول های رنگدانه ای به نام ملانوسیت می باشد که  درون ملانیست ماده ای رنگی به نام ملانین تولید می شود و رنگ تولید شده باعث رنگی شدن سلول های ملانوسیت می شود. توزیع و فراوانی ملانوسیت ها تعیین کننده رنگ پوست هستند، در شرایطی که تجمع بیش از حد از ملانوسیت های در مساحت کوچکی از پوست ایجاد شود، نتیجه آن یک خال می شود که گاهی این تجمع فقط به تغییر رنگ بسنده نمی کند و باعث بالا آمدن پوست هم می شود و به صورت برجسته خود را نشان می دهد. 
روش های متفاوتی برای از بین بردن و برداشتن خال و یا زگیل از روی صورت وجود دارد که افراد ترجیح می دهند که روشی را انتخاب کنند که عارضه ی کمتر و نیاز کمتری به دوره ی استراحت و ... داشته باشد. در دهه های قبل جهت از بین بردن خال و زگیل  بیشتر از روش جراحی استفاده میشد اما امروزه روش هایی با پیشرفت علم به وجود آمده اند که جای روش ها و متد های گذشته را گرفته و دارای عوارض بسیار کمتر و نتیجه ی مطلوب تری می باشند. یکی از این روش های متداوا استفاده از لیزر جهت از بین بردن عارضه ی خال و زگیل می باشد که در این  روش دیگر خبری از جراحی نمی باشد. 
برداشتن خال و زگیل با استفاده از روش لیزر، با بی حسی موضعی و موقت قابل انجام می باشد و بعد از بی حسی از لیزر برای حذف رنگدانه ی موجود در خال استفاده می شود. سپس رنگدانه ها با فرآیندهای طبیعی بدن دفع می شوند. یک حباب بر روی خال ایجاد می شود که در نهایت کنده می شود.
ناحیه ای که توسط لیزر قرار گرفته است ممکن است که چند روز پس از عمل تیره تر شود. با این حال، می توانید آن را توسط لوازم آرایشی پوشش دهید. بیمار باید حداقل به مدت ۵ الی ۶ هفته مراقبت های پزشکی را رعابت و در معرض نور آفتاب قرار نگیرند و در هنگام خروج از خانه حتما از کرم های ضد آفتاب دارای SPF بالا استفاده کند. 
روش برداشتن خال و زگیل توسط لیزر را می توان یکی از روش های دارای ایمنی و استاندار بالا دانست و به طور کلی در این روش خطر زخم شدن ، حداقل (حدود ۱ درصد) است. دردناک بودن آن بستگی زیادی به آستانه ی درد بیمار دارد. بعضی از مردم در طی مرحله ی لیزر فقط احساس سوزش بسیار ک و سوزن سوزن شدن دارند که قابل تحمل می باشد. از مزیت ها و برتری هایی که این روش نسبت به سایر روش های دیگر دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :
مزیت بزرگ و قابل توجه در این روش غیر تهاجمی بودن آن است و به دلیل اینکه هیچ برش یا سوزشی در پوست وجود ندارد، احتمال بروز عفونت به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کند. 
لیزر همچنین قابلیت دسترسی به نواحی ای  از بدن مانند صورت یا بینی که ممکن است درمان با استفاده از روش های دیگر بسیار سخت و یا غیر ممکن  باشد را دارد و در نتیجه، چندین خال و زگیل در یک جلسه درمان و از بین خواهد رفت. 
برداشت خال به راحتی بدون درد و خونریزی با دستگاه پلاسما جت . یکی از بهترین و جدیدترین روشهایی که امروزه در سراسر دنیا به وفور استفاده می شود ، خال برداری توسط پلاسما جت می باشد. این روش نسبت به روش های قدیمی تر مزایای زیادی دارد . از جمله این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد.:
برداشتن خال ها بدون ایجاد هر گونه برش سطحی یا عمقی و خونریزی بر روی پوست 
عدم به وجود آمدن جای زخم و یا اسکار بر روی پوست
انجام خال برداری سرپایی بدون نیاز به بیهوشی
انجام عمل بدون هیچگونه عوارض جانبی
سرعت بهبود بافت در این روش از همه روش های دیگر سریعتر خواهد بود، به دلیل آنکه در روش پلاسما جت هیچگونه برشی ایجاد نمی شود.
عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر در این روش
بدون نیاز به گذراندن دوران نقاهت 
عدم وجود محدودیت سنی جهت انجام عمل توسط پلاسما جت
اگر شما جز دسته افرادی هستید که میخواهید خال صورت خود را بردارید بهتر است قبل از هر چیز با پزشک معالج مشورت کنید.

فیلم برداشت خال توسط کلینیک ملانین

تعداد بازدید این مطلب : 720
تماس با ما

آدرس: تهران ، خیابان سهروردی شمالی ، بالاتر از میدان پالیزی ، کوچه موزه ، پلاک ۳۴ ، طبقه ۴

تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۵۳۹۲۴۳ - ۰۹۱۲۰۶۵۹۴۲۶

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به کلینیک زیبایی ملانین می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح